Zestaw płyt DVD do nauki języka angielskiego
Części 1-2 oraz 10-30
BBC English Plus to aktywny program do nauki języka angielskiego stworzony przez specjalistów brytyjskiej telewizji BBC.
cz. 1 - Jak się nazywasz?/Jak się pan/pani nazywa?
cz. 2 - Jak się masz?
cz. 10 - Co oni robią?
cz. 11 - Czy może mi pan?pani podać swoje naziwsko?
cz. 12 - Jak ona wygląda?
cz. 13 - Zakaz palenia
cz. 14 - To jest na pierwszym piętrze
cz. 15 - Dokąd on poszedł?
cz. 16 - Wyjeżdżanie
cz. 17 - Zakupy
cz. 18 - Dlazego to lubisz?
cz. 19 - Czego potzebujesz?
cz. 20 - Czasami pracuję do późna
cz. 21 - Witamy w Wielkiej Brytanii
cz. 22 - Kto to jest?
cz. 23 - Co chciałbyś/chciałabyś robić?
cz. 24 - Jak możemy tam dojechać?
cz. 25 - Gdzie to jest?
cz. 26 - Jaki mamy dziś dzień?
cz. 27 - Czyje to jest?
cz. 28 - Lubię to
cz. 29 - Ile? Jak dużo
cz. 30 - Co zrobiłeś?
BBC (skrót od British Broadcasting Company, od 1 stycznia 1927 - British Broadcasting Corporation, Brytyjska Korporacja Nadawcza) – główny brytyjski publiczny nadawca radiowo-telewizyjny, największa tego rodzaju instytucja na świecie.
Powstała 18 października 1922 roku z inicjatywy sześciu firm zajmujących się produkcją sprzętu radiowego, które chciały prowadzić przy jej pomocy eksperymentalne nadawanie. Licencję na nadawanie programu radiowego BBC otrzymała 1 listopada 1922, a pierwszy program radiowy wyemitowany został 14 listopada 1922 roku. Był to biuletyn informacyjny, czytany przez Arthura Burrowsa.
1 stycznia 1927 BBC została przejęta przez państwo. Zmieniła wówczas nazwę z British Broadcasting Company na British Broadcasting Corporation.
Pierwsze, eksperymentalne programy telewizyjne, z wykorzystaniem technologi opracowanej przez Johna Logie Bairda, nadane zostały 22 sierpnia 1932 roku. W trakcie testów emisyjnych BBC zdecydowało się ostatecznie na wykorzystywanie konkurencyjnej technologii, opracowanej przez firmę Guglielmo Marconiego. Początek oficjalnego nadawania przez BBC Television Service miał miejsce 2 listopada 1936 roku.
Korporacja utrzymuje się z produkcji programów, abonamentu telewizyjnego (BBC nie pobiera abonamentu za słuchanie radia, a jedynie za oglądanie jednego z ośmiu kanałów telewizyjnych) i zysków należących do niej przedsiębiorstw. W Wielkiej Brytanii nie emituje reklam ani płatnych ogłoszeń firm czy instytucji. Jej część, BBC Worldwide (tworząca głównie płatne kanały telewizyjne na rynki zagraniczne), działa na zasadach komercyjnych.