Tom I Kagonesti Douglas Niles - 319 s., 1997 rok
Ansalon pokywają nieprzebyte knieje. Pod przewodnictwem legendarnego Silvanosa zamieszkujące Krynn elfy zaczynają podbijać dzikie lasy i wznosić kryształowe miasta. Kaganos, myśliwy należący do pierworodnych elfów, dowiaduje się na tajemniczym spotkaniu wśród gór, że jego plemię na zawsze powinno zostać wierne lasom. Mijają stulecia i świat tonie w zamęcie smoczych wojen. Plemię Kaganosa opiera się otaczającym je zewsząd ludziom i zaciekle walczy ze sługami Królowej Ciemności. W końcu wolne elfy muszą stawić czoło najstraszliwszemu wyzwaniu - wybrać pomiędzy zagładą i przetrwaniem.
Tom II Irdowie Linda P. Baker - 282 s.,1998 rok
Ogrowie są najinteligentniejszą i najpiękniejszą z wczesnych ras Krynnu, która niepodważalnie rządzi w swym doskonałym królestwie. Wszystko ulega zmianie, gdy rozpoczyna się rywalizacja miedzy klanami, podsycana niezdrową ambicją, a dumni niegdyś ogrowie z powodu własnych błędów zostają przeklęci i zmieniają się w jeden z najbrzydszych, najbardziej pogardzanych i najnikczemniejszych gatunków Krynnu. Ocalała tylko garstka - Irdowie, którzy nauczyli się akceptować dobro, wywalczyli sobie wolność i zbiegli, by zbudować własne utopijne społeczeństwo w rajskim archipelagu Smoczych Wysp.
Tom III Dargonesti Paul B. Thompson Tonya Cook - 376 s., 1998 rok
Podczas srogiej wojny qualinestyjska księżniczka wypływa w morze z grupka doborowych elfich wojowników, by odnaleźć i uratować rodaków zagubionych wśród zamętu ogarniającego walące się w gruzy Imperium Ergoth. Statek, na którym płyną członkowie wyprawy ratunkowej, zostaje jednak pochłonięty przez pasma dziwnej mgły i przeniesiony do wybrzeży widmowej wyspy.
Kim są tajemniczy władcy podmorskich głębin, którzy osadzają jeńców w lochach podwodnego grodu? Nikomu z tych, którzy natknęli się na uważanych za istoty już baśniowe Dargonestyjczykow i trafili do ich wspanialej, wzniesionej na morskim dnie stolicy, nie udało się wrócić do swoich, by opowiedzieć o jej mieszkańcach. Księżniczka Vixa i jej towarzysze poznają plemię morskich elfów, maja okazje do podziwiania cudów podwodnego świata, stawiają czoło wrogowi i podejmują się niewykonalnej niemal misji, która przeniesie ich ponownie do ojczyzny.