Razem 0,00 zł

+Koszt dostawy od -

Powrót

Pedagogika ogólna

Sawicki Mieczysław - Hermeneutyka pedagogiczna

Opinie czytelników: (0) Dodaj ocenę

Spis treści: Część I. Między filozofią a pedagogiką Rozdział 1. Czym jest hermeneutyka pedagogiczna? § 1.1. Hermeneutike § 1.2. "Pomiędzy" jako wydarzenie fundujące hermeneutykę pedagogiczną § 1.3. Mowa jako wydarzenie hermeneutyczne § 1.4. Przestrzeń agatologiczna w hermeneutyce pedagogicznej § 1.5. Użyteczność i praktyczność hermeneutyki pedagogicznej Rozdział 2. Hermeneutyka i antropologia filozoficzna § 2.1. Z historii hermeneutyki § 2.2. Hermeneutyka Da-sein Heideggera § 2.3. Hermeneutyka i dialogika § 2.4. Struktura bytu osobowego § 2.5. Hermeneutyka dialogiczna osoby § 2.6. Otwarcie i spotkanie § 2.7. Przestrzeń obcowań Rozdział 3. Problematyczny charakter przedmiotu badań hermeneutyki pedagogicznej § 3.1. Scjentyzm pedagogiki klasycznej § 3.2. Kryzys scjentyzmu § 3.3. Psychoanaliza a metodologia hermeneutyki pedagogicznej § 3.4. Uwspólnienie duchowe i wczucie jako schemat metodologiczny hermeneutyki pedagogicznej § 3.5. Obiektywne i subiektywne Część II. Hermeneutyka procesu kształcenia i wychowania Rozdział 4. Wydarzenie mowy jako istota procesu kształcenia i wychowania § 4.1. Mowa jako pragnienie duszy dziecka § 4.2. Mowa konstytuuje wspólnotę uczniów i nauczycieli § 4.3. Mowa a języki konwencjonalne w kształceniu Rozdział 5. Rozumienie jako funkcjonał bycia ucznia i nauczyciela § 5.1. Rozumienie w przestrzeni kształcenia i wychowania § 5.2. Poznawanie świata a rozumienie § 5.3. Rozumienie innych ("Drugiego") A. Rozumienie w relacji uczeń-uczeń B. Rozumienie nauczyciela przez dzieci C. Rozumienie dzieci przez nauczyciela § 5.4. Samorozumienie (rozumienie siebie) Rozdział 6. Słuchanie i patrzenie § 6.1. Słuchanie i "słuchanie" § 6.2. Patrzenie i widzenie Rozdział 7. Otwarcie i dialog § 7.1. Otwarcie a nastrój i nastrojenie § 7.2. Otwarcie intencjonalne § 7.3. Otwarcie dialogiczne § 7.4. Dialog i szkolna wspólnota osobowa Rozdział 8. Spotkanie § 8.1. Spotkanie uczeń-nauczyciel § 8.2. Spotkanie, dialog, przebudzenie § 8.3. Pierwsza lekcja a spotkanie § 8.4. "Mój" nauczyciel Rozdział 9. Charakter i jego kształcenie § 9.1. Osobowość i charakter § 9.2. Uwarunkowania kształcenia charakteru § 9.3. Dobry i zły charakter § 9.4. Charakter a świat wartości § 9.5. Charakter człowieka moralnie dobry A. Prawość B. Wierność C. Odpowiedzialność D. Szacunek dla prawdy E. Dobroć § 9.6. Duchowość nauczyciela autorytarna i nieautorytarna ! Uwagi: Oprawa jest lekko zarysowana, zakurzona, nadarta. Brzegi stron lekko zakurzone. Tylna oprawa posiada naklejki.

Rok wydania: 1996 Wydawnictwo: Semper Stan: UżywanaRodzaj okładki: Miękka Wymiar: 14x20cm Waga: 0.2 kg TIN: T00293055

Opinie