Razem 0,00 zł

+Koszt dostawy od -

Powrót

Pozostałe

Podmiotowość jako problem filozoficzny społeczny i pedagogiczny

Opinie czytelników: (0) Dodaj ocenę

Podmiotowość jest pojęciem charakterystycznym dla koncepcji człowieka w ujęciu psychologii poznawczej i humanistycznej. Na gruncie pedagogiki i psychologii uważa się, że podmiotowość oznacza to, że człowiek jest kimś, posiada określoną tożsamość, która go wyróżnia od innych, a jego własna działalność zależy w znacznym stopniu od niego samego. Podmiotowość wiąże się więc z przydzielaniem określonej możliwości rozwiązywania własnych problemów, swobodnego twórczego działania. Edukacja jest wzajemnym wywieraniem wpływów dwóch partnerów – nadawcy i odbiorcy, nauczyciela, wychowawcy i ucznia. Aby oddziaływanie było skuteczne, musi zachodzić taki proces, w którym odbierając wpływ wychowawczy, wychowanek staje się źródłem wpływu na wychowawcę .
Niniejsze zestawienie bibliograficzne „Podmiotowość w edukacji i wychowaniu” opracowane zostało na podstawie baz Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Opolu, Biblioteki Narodowej oraz innych bibliotek występujących w Katalogu Rozproszonych Bibliotek Polskich (KaRo) i dotyczy podmiotowości dzieci, młodzieży, uczniów, jak i nauczycieli, wychowawców i ich wzajemnych relacji. Bibliografia zawiera 158 opisów bibliograficznych książek i artykułów z czasopism. Materiał bibliograficzny uporządkowany został alfabetycznie, z podziałem na wydawnictwa zwarte i artykuły z czasopism. Książki dostępne w Pedagogicznej Bibliotece Wojewódzkiej w Opolu i/lub filiach oznaczone są sygnaturą. Adresowany jest do szerokiego grona nauczycieli wychowawców, a także do rodziców.

Rok wydania: 1989 Wydawnictwo: Polska Akademia Nauk Stan: UżywanaRodzaj okładki: Miękka Wymiar: 12x17cm Ilość stron: 179 Waga: 0.3 kg TIN: T02455724

Uwagi:

Obwoluta/Oprawa: wytarta, ze śladami zgięć, porysowana, zabrudzona
Brzegi stron: zakurzone, trochę zabrudzone, pożółkłe
Grzbiet: posiada naklejkę
Inne: adnotacje i pieczątki biblioteczne, nieznaczne zapiski

Opinie