Blisko siedemset najlepszych polskich logotypów – tak z okresu PRL-u, jak i współczesnych! Logo to jeden z podstawowych elementów komunikacji wizualnej. Abstrakcyjne symbole, plastyczne metafory i graficzne skróty są jak litery graficznego systemu językowego, w którym jak w soczewce skupia się historia danego społeczeństwa i kraju. Ta książka to przegląd najwybitniejszych dokonań polskich twórców w dziedzinie projektowania logo, a zarazem konfrontacja prac powstałych blisko pół wieku temu z tymi używanymi obecnie. Książka składa się z dwóch części; każda zawiera 335 znaków graficznych. Pierwsza część to ikoniczne projekty z lat 1945–1969 (m.in. CPN-u, Mody Polskiej, PKO BP), natomiast druga przedstawia współczesne znaki, powstałe w latach 2000–2015. Razem tworzą unikatową całość, wyjątkową prezentację rozmaitych form, jakie przybiera polskie logo. Rene Wawrzkiewicz – projektant, researcher, kurator wystaw poświęconych dizajnowi. Absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Organizator projektów poświęconych projektowaniu zaangażowanemu społecznie. Kurator 2. Ogólnopolskiej Wystawy Znaków Graficznych. Współzałożyciel Pracowni Krytyki Dizajnu – pierwszego polskiego think tanku zajmującego się kulturą dizajnu w Europie Środkowej. Mieszka w Warszawie. Patryk Hardziej – ilustrator i projektant grafik. Wykonuje projekty z zakresu ilustracji, brandingu, projektowania logo, komunikacji wizualnej, grafiki edytorskiej, a także projekty artystyczne. Mieszka w Gdańsku. Pomysłodawca i kurator 2. Ogólnopolskiej Wystawy Znaków Graficznych.
Znaki graficzne z okresu PRL i współczesne – blisko siedemset polskich projektów.
Logo jest jednym z podstawowych elementów komunikacji wizualnej. Abstrakcyjne symbole, plastyczne metafory i graficzne skróty są jak litery graficznego systemu językowego, w którym jak w soczewce skupia się historia danego społeczeństwa i kraju. Ta książka to przegląd dokonań polskich twórców w dziedzinie projektowania znaków graficznych, a zarazem konfrontacja prac powstałych niemal pół wieku temu z tymi używanymi obecnie.
Składa się z dwóch części: pierwsza to ikoniczne projekty z lat 1945–1969 (m.in. CPN czy Mody Polskiej); druga przedstawia współczesne, z lat 2000–2015. Razem tworzą wyjątkową prezentację rozmaitych form, jakie przybierają polskie znaki.
Patryk Hardziej i Rene Wawrzkiewicz, pomysłodawcy Drugiej Ogólnopolskiej Wystawy Znaków Graficznych i autorzy związanej z nią publikacji, będą gośćmi lokalu Bardzo rozsądnie w Łodzi. Spotkanie odbędzie się 24 czerwca o godzinie 19:00 przy Piotrkowskiej 142 i stworzy możliwość dyskusji na temat historii oraz aktualnej kondycji projektowania komunikacji wizualnej. Wśród uczestników rozdane zostanie kilkadziesiąt plakatów przedstawiających wybrane znaki graficzne z prezentowanych podczas Pierwszej Ogólnopolskiej Wystawy Znaków Graficznych.pomysłodawcami Drugiej Ogólnopolskiej.