Razem 0,00 zł

+Koszt dostawy od -

Powrót

Sztuka - opracowania ogólne

Moda model(ka) i czytelnicy

Opinie czytelników: (0) Dodaj ocenę

Tytuł monografii Moda: model(ka) i czytelnicy. O ikonicznych reprezentacjach w kulturze wskazuje na ścisłą relację pomiędzy modą jako fenomenem kulturowym a modelem jako kulturowym wzorcem poznawczym. Dzięki temu Czytelnik otrzymuje bogate, gęste opracowanie ukazujące swoisty splot wątków tworzonych w obrębie omawianego zagadnienia, a także może spojrzeć na modę jako całościowe zjawisko społeczne w rozumieniu M. Maussa, przekraczając tym samym wąską definicję kultury, w ramach której moda zazwyczaj jest określana. Monografia stanowi oryginalne ujęcie problemu, proponuje też ciekawą i zróżnicowaną perspektywę poznawczą. Z pewnością dużym atutem książki jest zestawienie tekstów autorów zagranicznych i polskich, co pozwala przy okazji na przekrojowy ogląd współczesnej humanistyki. Moda nie jest tu sprowadzona jedynie do roli manekina, to raczej ? pozostając w kręgu tej metaforyki swoisty wybieg, pozwalający zaprezentować kulturowe modele w aktualnym kontekście i uchwycić ich dynamikę.

Rok wydania: 2016 Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego Stan: NowaRodzaj okładki: Inna Wymiar: 10.2x14.3cm Ilość stron: 336 Waga: 0.5 kg EAN: 9788380881556

Opinie