Razem 0,00 zł

+Koszt dostawy od -

Powrót

Polonistyka

  • -5%

Komunikacja niewerbalna w filmach animowanych

Opinie czytelników: (0) Dodaj ocenę

Głownym celem autorki jest udowodnienie, ze animacja filmowa mogłaby byc postrzegana jako wazny element sztuki, ktory wytwarza znaczenie, i jednoczesnie wspierac badania nad komunikacja niewerbalna. Poprzez fakt, iz ludzkie rozumienie i myslenie jest społeczne, animacje moga stac sie materiałem badan nad poszukiwaniem uniwersalnych/prototypowych zachowan niewerbalnych czy proby usystematyzowania takich dekodowanych zachowan. W szczegolnosci autorka skupia się nad interpretowaniem uniwersalnych emocji: radosci, smutku, wstretu, złosci, strachu, zaskoczenia oraz pogardy. Praca ta, jeśli spojrzeć w przyszłosc, mogłaby stac sie wstepem do o wiele powazniejszych rozwazan nad tym np. czy za pomocą animacji jestesmy w stanie stworzyc uniwersalny obrazowy jezyk, zrozumiały dla kazdego człowieka na swiecie...
Książka ta może także pomoc poczatkujacym animatorom w rozpoczeciu pracy nad komunikacja niewerbalna postaci zwłaszcza dzieki licznym odniesieniom do literatury i odwołaniom do klasycznych animacji. Interpretacja animacji filmowych jako rozrywki adresowanej tylko do waskiej grupy odbiorczej (na przykład wyłacznie dzieci) wydaje sie z perspektywy przedstawionych tu badan zbyt redukcjonistyczna.
Książka zawiera część historyczną określającą genezę zjawiska animacji, wykład kluczowych zagadnień i badań dotyczących komunikacji, ekspresji i jej percepcji. To pozycja unikalna na polskim rynku wydawniczym.
[z rec. prof. dra. hab. Jana F. Jacko]
Autorka obok ilustracji, obrazowania fragmentów filmów w postaci QR-kodów wprowadza także ramki informacyjne dla objaśniania wprowadzanych terminów zarówno z dziedziny technik animacyjnych, jak i terminów językoznawczych, co ułatwia i uatrakcyjnia czytanie i rozumienie pracy. Reasumując: praca jest wyróżniająca się zarówno merytorycznie, technicznie, jak i edytorsko.
[z rec. prof. hab. Jolanty Antas]
Karolina Jurczyńska komunikolog, językoznawca. Jej praca magisterska zajęła 3 miejsce w konkursie na najlepszą pracę magisterską na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego w roku akademickim 2018/19. Zawodowo oraz naukowo zajmuje się obecnie komunikacją interpersonalną w małych firmach. Na co dzień pracuje w agencji reklamowej oraz gabinecie stomatologicznym, gdzie zajmuje się komunikacją z perspektywy prowadzenia mediów społecznościowych oraz marketingu wewnętrznego i zewnętrznego.

Rok wydania: 2021 Wydawnictwo: Universitas Stan: NowaRodzaj okładki: Inna Wymiar: 14x21cm Ilość stron: 240 Waga: 0.5 kg EAN: 9788324237067

37,05 zł 39,00 zł
+ -

Opinie